Persbericht - voor onmiddellijke publicatie

‘De andere kant van de NAM’: Een nieuw boek van Hugo H. Meijer ("Maritieme schrijvers.nl).

De overstap naar de NAM kwam op 40 jarige leeftijd. Ik moest een volledig nieuw vak leren. Gelukkig ging het me goed af, maar het was niet altijd even gemakkelijk. De NAM was een prima werkgever. Helaas is mijn oude werkgever nu te vaak negatief in het nieuws.

Als auteur van dit boek had ik er behoefte aan een aantal zaken uit mijn werkzame leven op papier te zetten. Eenmaal hieraan begonnen vond ik het zo leuk, dat het tenslotte uitmondde in het schrijven van een beknopte biografie. Het verhaal begint bij mijn geboorte in Amsterdam vlak voor het einde van WO2. Na een koopvaardijperiode, die begon in jaar 1963 als scheepsmachinist bij een paar grote Nederlandse rederijen, waarin ik ca. 10 jaren op de Oceanen heb rondgedobberd, volgde een periode van ruim dertien jaren op een elektriciteitscentrale. Het begon bij de centrale in Velsen Noord en eindigde op de PEN centrale te Diemen . (later; UNA, NUON).

Daarna kwam de overstap naar de NAM op 40 jarige leeftijd. Ik moest een nieuw vak leren, waar de NAM me volledig bij steunde. Gelukkig ging het me goed af, maar het was niet altijd even gemakkelijk. De NAM was een prima werkgever. Helaas is mijn oude werkgever nu te vaak negatief in het nieuws. Naar mijn idee niet terecht. Ook de BV. Nederland heeft schuld aan de verzakkingen en aardbevingen in Groningen. Ik had er behoefte aan mijn ervaringen bij deze werkgever op schrift te stellen, om zowel de positieve- als negatieve kanten te belichten

'De andere kant van de NAM' (329 pagina's, ISBN: 9789402164596) is gepubliceerd via het selfpublishingplatform Brave New Books.

Het boek is te koop bij www.bol.com/bravenewbooks. Prijs: €24,95

Over Brave New Books

Brave New Books is een self-publishingplatform dat iedere schrijver in staat stelt om snel, eenvoudig, kosteloos en op een professionele wijze zelf een boek uit te geven. Brave New Books is een initiatief van Singel Uitgevers, bol.com en Mijnbestseller.nl. Gedurende het publicatieproces kan de auteur, tegen betaling, de deskundige begeleiding inschakelen van ervaren redacteuren, vormgevers en bekende schrijvers van Singel Uitgevers (waartoe de uitgeverijen Querido, Athenaeum, Nijgh &Van Ditmar, Leopold en Ploegsma behoren). Door de samenwerking met bol.com zijn de boeken voor een miljoenenpubliek beschikbaar. Zie voor meer informatie www.bravenewbooks.nl.